• سه شنبه ١٧ مرداد ١٤٠٢-١٥:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٨٦
معدنی پور خواستار شد:12-168

همکاری بین دستگاهی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اقدام کند بلکه این موضوع همواره نیاز به همکاری بین دستگاهی دارد و باید حوزه های مرتبط همچون مراجع قضایی و نیروی انتظامی نیز در کنار شهرداری قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و هشتمين جلسه این شورا با اشاره به حادثه ریزش ساختمان در منطقه 19 شهرداری تهران گفت: حادثه پیش آمده بسیار تلخ و غم انگیز است و جای بررسی کارشناسی بیشتری دارد و باید گزارش آن به شورای شهر تهران ارائه شود.
وی ادامه داد: شهرداری به دلیل وجود خلاء‌های قانونی همیشه مورد مؤاخذه قرار گرفته است به طوری که اگر با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد نکند؛ زیر سئوال می رود و اگر هم برخورد کند؛ باز زیر سئوال است. 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: معمولاً ساخت و سازها در دوره های مختلف صورت می‌گیرد؛ اما برای آنها اتفاقی نمی‌افتد و همیشه مشکل متوجه آن شهرداری می‌شود که می‌خواهد کار قانونی انجام دهد و قانون را اجرا کند. ما همه آقای فرهادی شهردار منطقه 19 را می‌شناسیم؛ ایشان از شهرداران بسیار توانمند شهرداری تهران هستند که در ادوار مختلف مسئولیت‌های گوناگونی را برعهده داشتند. نباید به دلیل اجرای قانون که ایشان انجام دادند احساس کنند که مورد مواخذه قرار گرفته اند.
وی تأکید کرد: باید توجه داشت که هم برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و هم برای تخریب آنها، در هر دو حالت، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اقدام کند بلکه این موضوع نیاز به همکاری بین دستگاهی دارد که باید در کنار شهرداری قرار گیرند. شهرداری در شرایطی که هم ضابط قضایی باشد و هم دارای یگان انتظامی، می تواند پاسخگویی لازم را داشته باشد، لذا ضروری است در این خصوص بازنگری های لازم صورت گیرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: